-
מחממים תנור ל-170 מעלות. מכינים תבנית מתאימה משומנת ו/או מרופדת בנייר אפייה.
-
מפרידים את הביצים לחלבונים וחלמונים. בעזרת מיקסר (יד או רגיל) מקציפים את החלבונים. שומרים בצד.
-
מוסיפים לחלמונים ¾ כוס סוכר. מקציפים בעזרת מיקסר (יד או רגיל) עד לקבלת תערובת תפוחה ובהירה. מוסיפים גרידת לימון, מיץ לימון ושמן, ומערבבים.
-
מוסיפים את החומרים היבשים – שקדים טחונים, קמח, אבקת אפייה וקורט מלח. מערבבים בתנועות קיפול עד לאיחוד.
-
מעבירים את החלבונים המוקצפים ששמרנו בצד לתערבות העוגה ומאחדים בין שתי התערובות בתנועות קיפול. מעבירים לתבנית, ומפזרים מעל שקדים פורסים.
-
אופים למשך 35-40 דקות, עד שהעוגה יציבה וזהובה.
-
במקביל לאפיית העוגה מכינים את סירופ הסוכר – בסיר קטן מניחים סוכר ומיץ לימון. מבשלים על להבה בינונית עד שהסירופ מרתיח ומסמיך, וכל הסוכר נמס. בין 5-10 דקות.
-
לאחר אפיית העוגה, ולפני שמצננים את העוגה – מוציאים את העוגה מהתנור. בעזרת קיסם מנקבים כמה חורים בעוגה ואז "משקים" את העוגה בסירופ הסוכר. מניחים לעוגה להצטנן.
-
מפזרים מעט אבקת סוכר מעל ומגישים. תהנו!